Ingyenes szállítás 20 000 Ft feletti rendelés esetén!

0
Kosaram
Összesen: 0 Ft
0

Általános Szerződési Feltételek

Szolgáltató (Eladó) adatai

Név: {{COMPANY_NAME}}

Székhely: {{COMPANY_ADDRESS}}

Cégjegyzékszám: {{COMPANY_REG_NUMBER}} (nyilvántartó hatóság:

{{COMPANY_REGISTRY_COURT}})

Adószám: {{COMPANY_TAX_NUMBER}}

Kapcsolattartó (ügyfélszolgálat): {{COMPANY_CONTACT_NAME_OR_DEPT}}

Telefonszám: {{COMPANY_PHONE}} (hívható munkanapokon {{COMPANY_PHONE_HOURS}})

E-mail: {{COMPANY_EMAIL}}

Honlap: {{SITE_URL}}

A Szolgáltató nem rendelkezik üzleti tevékenységére vonatkozó magatartási kódexszel.12

Az ÁSZF hatálya, alapvető rendelkezések

Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) a {{SITE_URL}} webáruházban elérhető termékek adásvételére vonatkozó szerződésekre terjed ki, amelyeket a Szolgáltató és a vele szerződő fogyasztóköt távollévők között, elektronikus úton. Fogyasztó a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) 8:1. §(1) bekezdés 3. pontja alapján az a természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el. Jelen webáruházban történő vásárlásokat a jogszabályok fogyasztói szerződésként kezelik, ezért az ÁSZF-ben rögzített jogok a fogyasztókra vonatkoznak. B2B (céges vásárlókkal kötött) ügyletekre az itt biztosított speciális fogyasztói jogok (pl. elállási jog) nem alkalmazandók.

A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF ben foglaltak szerint. Az ÁSZF rendelkezéseit a Szolgáltató és a fogyasztó között létrejövő szerződésre kell alkalmazni. A szerződés nyelve magyar. A jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a webáruház honlapján,letölthető és kinyomtatható.

ÁSZF elfogadása: A webáruházban történő rendelés során a fogyasztó az ÁSZF elfogadását a megfelelőcheckbox kipipálásával igazolja. A megrendelés elküldésével a fogyasztó kijelenti, hogy megismerte és elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát.

Szerződés jellege: Az ily módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, azt a Szolgáltatónem iktatja (nem kerül külön nyilvántartásba), és utólag papíron nem hozzáférhető. A szerződésre Magyarország joga irányadó.

Technikai feltételek: A webáruház használatához a fogyasztó részéről internet-hozzáférés, valamint böngészőprogram szükséges. A webáruházban a termékek böngészése és a rendelés leadása regisztrációhoz {{REQUIRE_REGISTRATION_OR_NOT}}. A fogyasztó a termék kiválasztását követően a “Kosár” funkcióval gyűjtheti össze a megvásárolni kívánt árukat, majd megadva a szállítási és számlázási adatokat, kiválasztva a fzetési és szállítási módot, tudja elküldeni megrendelését. A rendelés elküldésével a fogyasztó ajánlatot tesz a kiválasztott termék(ek) megvásárlására.

Ajánlati kötöttség, visszaigazolás: A Szolgáltató a fogyasztó megrendelésének megérkezését késedelem nélkül, automatikus e-mail útján visszaigazolja. Amennyiben e visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg a fogyasztóhoz, a fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket átvenni. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a megrendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termék(ek) felsorolását,mennyiségét, árát, a szállítási díjat, a választott fzetési módot, valamint a fogyasztó által megadott szállítási és számlázási adatokat. A visszaigazolás e-mailben történő megérkezésével a szerződés létrejön a felek között.

Szerződés iktatása, hozzáférhetősége: A létrejött szerződést (megrendelést és visszaigazolást) a Szolgáltató elektronikusan tárolja. A fogyasztó számára a szerződés utólag nem hozzáférhető a Szolgáltatónál, ezért javasolt a visszaigazoló e-mailt megőrizni. A fogyasztó kérésére a Szolgáltató újra elküldi a visszaigazolást vagy a számlát elektronikusan.

Számla: A Szolgáltató a vásárlásról elektronikus számlát állít ki (vagy papír alapú számlát mellékel a csomagban). A számla tartalmazza a termék(ek) nettó- és bruttó árát, az esetlegesen felszámított szállítási díjat, valamint az ÁFA összegét.

Árak: A webáruházban feltüntetett árak bruttó árak, forintban (HUF) értendők, tartalmazzák az általános forgalmi adót (ÁFA) a hatályos mértékben. Az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget, az a rendelés folyamán kerül kiszámításra (lásd alább a szállítási módoknál). A Szolgáltató fenntartja a jogot az árak változtatására, azzal, hogy a módosítás a webáruházban való megjelenéssel lép hatályba. A változás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja; a megrendelés elküldésekor a fogyasztó által elfogadott ár tekintendő szerződéses vételárnak. Nyilvánvalóan tévesen feltüntetett ár (pl. 0 Ft vagy 1 Ft helyett 1 000 Ft, rendszerhiba miatt megjelenő irreális érték stb.) esetén a Szolgáltatónem köteles a terméket a hibás áron szállítani. Ilyen esetben a Szolgáltató felajánlhatja a helyes áron való teljesítést, amelynek ismeretében a fogyasztó eldöntheti, fenntartja-e rendelését.

Tulajdonjog fenntartása: A kiszállított termék az ellenérték teljes kifzetéséig a Szolgáltatótulajdonában marad.

Fizetési módok

A webáruházban az alábbi fzetési lehetőségek közül választhat a vásárló:

Logó Fizetési mód Leírás Díj
{{PAYMENT_OPTIONS}}

A fzetés módjára vonatkozó esetleges további információk: például előre utalás esetén a Szolgáltató a díj beérkezését követően kezdi meg a teljesítést; utánvétes fzetésnél a futárszolgálatnak kell a vételárat kiegyenlíteni a csomag átvételekor.

Szállítási módok

A webáruház az alábbi szállítási/átvételi lehetőségeket biztosítja:

Logó Fizetési mód Leírás Díj
{{SHIPPING_OPTIONS}}

A szállítás részletes feltételeit (pl. utánvét kezelési díj, csomagolási költség stb.) a fenti táblázat tartalmazza. A szállítási díj a megrendelés folyamán, a fzetendő végösszeg részeként kerül feltüntetésre.

Szállítási feltételek, teljesítési határidő

Teljesítési határidő: A Szolgáltató köteles a megrendelt terméket a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb 30 napon belül a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, hacsak a felek ettől eltérően nem állapodnak meg. A gyakorlatban a várható szállítási idő a termék raktárkészletétől és a választott szállítási módtól függ; az egyes termékek konkrét kiszállítási idejéről a termék adatlapján vagy a visszaigazolásban ad tájékoztatást a Szolgáltató.

Késedelem: Ha a Szolgáltató nem tudja a terméket az ígért határidőre leszállítani, haladéktalanul értesíti a fogyasztót és egyeztet a teljesítés módosított időpontjáról. A fogyasztó késedelem esetén póthatáridőt tűzhet a Szolgáltatónak. Ha a póthatáridő eredménytelenül telik el, a fogyasztó jogosult elállni a szerződéstől. Ezen jog gyakorlása esetén a Szolgáltató haladéktalanul visszatéríti a fogyasztóáltal fzetett teljes összeget.

Részszállítás, készlethiány: A Szolgáltató eltérő megállapodás hiányában a megrendelést egyben teljesíti. Ha egy tétel nincs raktáron, a Szolgáltató felveheti a kapcsolatot a fogyasztóval részszállítás vagy a teljes rendelés visszamondása ügyében. Amennyiben a megrendelt termék átmenetileg nem elérhető, a Szolgáltató vállalja, hogy erről a fogyasztót haladéktalanul értesíti. Ha a fogyasztó előre fzetett, de a termék nem beszerezhető, a Szolgáltató a teljes összeget visszatéríti legkésőbb 14 napon belül.

A kockázat átszállása: Fogyasztói adásvétel esetén a termék véletlen károsodásának vagy megsemmisülésének kockázata a fogyasztó általi átvételkor száll át a Szolgáltatóról a fogyasztóra. A Szolgáltató a terméket futárszolgálattal juttatja el; a fogyasztó köteles átvételkor a csomagot megvizsgálni, és sérülés vagy hiány esetén kérheti jegyzőkönyv felvételét a kézbesítőtől. Utólagos,szállítás során bekövetkezett sérülésre vonatkozó reklamáció érvényesítéséhez a jegyzőkönyv szükséges lehet.

Területi korlátozás: A Szolgáltató {{SHIPPING_AREA_LIMITATIONS}}. Megjegyzés: a 2018/302/EU rendelet alapján a Szolgáltató indokolatlanul nem tesz különbséget a vásárlók között azok állampolgársága, lakóhelye vagy székhelye szerint a szolgáltatás igénybevétele során.

Elállási jog (fogyasztót megillető indokolás nélküli elállás)

Elállási jog gyakorlásának határideje

A fogyasztót megilleti a 14 naptári napos indokolás nélküli elállási jog távollévők között kötött adásvételi szerződés esetén. Az elállási határidő az áru átvétele napjától kezdődik. Több termék rendelésekor, ha az egyes termékek átadása eltérő időpontban történik, az utoljára átadott termék kézhezvételétől számított 14 nap elteltével jár le az elállás határideje. Fontos: Ha a Szolgáltató a törvényben előírt elállási jogról szóló tájékoztatást elmulasztja adni a fogyasztónak, az elállási határidő hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a 14 napos (alap)határidő lejártát követő 12hónapon belül pótolja a tájékoztatást, úgy a tájékoztatás közlésétől számított 14 napon belül jár le az elállási határidő.

Elállási jog gyakorlásának módja

A fogyasztó elállási szándékát a fenti határidőn belül egyértelmű nyilatkozat útján jogosult közölni a Szolgáltatóval. Az elállási nyilatkozat megtehető például írásban küldött levélben vagy e-mailben a Szolgáltató fenti elérhetőségein. A fogyasztó felhasználhatja a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2.mellékletében található elállási nyilatkozat-mintát, vagy megfogalmazhatja elállási igényét saját szavaival. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot 14 napon belül elküldeni a Szolgáltató részére (határidőben feladottnak minősül a postai bélyegző dátuma vagy az e-mail elküldésének időpontja). A Szolgáltató e-mailben visszaigazolja az elállási nyilatkozat megérkezését.

Elállási nyilatkozat minta

(Csak abban az esetben töltse ki és küldje vissza ezt a nyilatkozatot, ha el kíván állni a szerződéstől.)

Címzett: {{COMPANY_NAME}}
Levelezési cím: {{RETURN_ADDRESS}}
E-mail: {{COMPANY_EMAIL}}

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék(ek) adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

Megrendelés dátuma: ..........
Átvétel dátuma: ..........
Megrendelő neve: ..........
Megrendelő címe: ..........
Rendelésszám (ha ismert): ..........

A vételár visszautalását az alábbi bankszámlaszámra kérem:
Bankszámlaszám: ..........

Dátum: ..........
Aláírás: (csak papíron történő bejelentés esetén szükséges)

Az elállás következményei

Termék visszaszolgáltatása: Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállástól számított 14 napon belül visszajuttatni (visszaküldeni vagy átadni) a Szolgáltatónak a megrendelt terméket. A határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a 14napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. Írásbeli elállás esetén a fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha 14 napon belül elküldi elállási nyilatkozatát.

Visszatérítés: Elállás esetén a Szolgáltató legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a fogyasztóáltal kifzetett teljes összeget, beleértve a kiszállítás költségét is (kivéve az extra szolgáltatások felárát, pl. expressz szállítás többletköltségét). A visszatérítés ugyanazon fzetési módon történik, amelyet a fogyasztó használt, kivéve ha a fogyasztó más módot kifejezetten kér; utóbbi esetben sem számíthat fel többletdíjat a Szolgáltató. Feláras szállítás: Ha a fogyasztó az alap (legolcsóbb) szállítási módtól eltérő, drágább szállítást kért, ennek többletköltségét a Szolgáltatónem köteles visszatéríteni.

Visszatartás joga: A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a visszajáró összeget, amíg a terméket vissza nem kapta, vagy a fogyasztó hitelt érdemlően nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell fgyelembe venni.

Visszaküldés költsége: A termék visszaküldésének közvetlen költsége a fogyasztót terheli,kivéve ha a Szolgáltató vállalta e költség viselését. A fogyasztónak nem kell egyéb költséget fzetnie az elállás kapcsán. Utánvéttel (portó) feladott visszaküldeményt a Szolgáltató nem vesz át, ilyen módon ne küldje vissza a terméket.

Felelősség az áru értékcsökkenéséért: A fogyasztó felel az áru értékének esetleges csökkenéséért, ha az a kezelés, használat módja miatt következett be. Másképp fogalmazva: a fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékben használhatja vagy próbálhatja ki a terméket büntetlenül. A rendeltetésszerű használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért a Szolgáltató értékcsökkenési díjat számíthat fel, vagy megtagadhatja a termék visszavételét, ha az nem rendeltetésszerű használatból eredően súlyosan károsodott.

Elállási jog alóli kivételek

A fogyasztó bizonyos esetekben nem gyakorolhatja az indokolás nélküli elállási jogát. A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdése alapján nincs elállási jog többek között az alábbi termékek/szerződések esetén:

Egyedi termékek: kifejezetten a fogyasztó utasítása vagy személyes kérése alapján előállított, egyedi igények szerint gyártott termékek (illetve egyértelműen a fogyasztószemélyére szabott áruk).

Gyorsan romló termékek: olyan áruk, amelyek romlandóak vagy minőségüket rövid ideig őrzik meg (pl. gyorsan lejáró élelmiszerek).

Egészségvédelmi vagy higiéniai termékek: zárt csomagolású termékek, amelyek higiéniai vagy egészségvédelmi okból az átadást követő felbontásuk után nem küldhetők vissza (pl.bontott kozmetikum, testápolási cikk, fehérnemű).

Összekeveredő áruk: olyan termékek, amelyek jellegüknél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyülnek más termékkel (pl. üzemanyag, keveredő folyadékok).

Hang-, kép-, szoftver adathordozó: lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példánya, ha az átadást követően a csomagolást felbontották (pl. DVD,CD, szoftver CD kulccsal).

Hírlap, folyóirat: hírlap, folyóirat, időszaki lap (kivéve előfzetéses formában)

További kivételek is vannak (pl. szolgáltatás teljesítése esetén utólag, ha előzetes beleegyezéssel megkezdődött; nyilvános árverés; szállás, utazás, rendezvényre szóló szabadidős szolgáltatás meghatározott időpontra stb.), de a fenti felsorolás a webáruházban tipikusan előforduló termékkörökre koncentrál.Amennyiben a Szolgáltató tevékenysége ilyen kivétel alá esne, erről előzetesen tájékoztatja a fogyasztót az értékesítés előtt.

Szavatosság és jótállás

A következő fejezetben ismertetjük a fogyasztót megillető kellékszavatossági, termékszavatossági és jótállási jogokat. A tájékoztatás a vonatkozó jogszabályok (Ptk., 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet,151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet stb.) alapján készült, fgyelemmel a fogalmak pontos használatára és a köztük lévő különbségekre. A szavatosság és jótállás jogintézményei nem azonosak: a kellékszavatosság a Szolgáltató hibás teljesítéséért való felelősségét jelenti, a termékszavatosság a gyártó (forgalmazó) felelősségét a termék hibájáért, míg a jótállás többlet garanciális vállalást takar a kötelezett részéről. Az egyes jogok részletes ismertetését alább olvashatja.

Kellékszavatosság

Mire vonatkozik? Hibás teljesítés esetén (azaz ha a termék már az átadás időpontjában hibás volt) a fogyasztó a Polgári Törvénykönyv szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. Kellékszavatossági jogok a Szolgáltató hibájából eredő minőségi kifogásokra vonatkoznak. A Szolgáltató akkor teljesít hibásan, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított tulajdonságoknak.

Milyen jogok illetik meg a fogyasztót? Kellékszavatossági igénye alapján a fogyasztó választása szerint az alábbi jogosultságok illetik meg: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Szolgáltató a kijavítást vagy kicserélést nem vállalja, nem tudja elvégezni, vagy érdekmúlás miatt a fogyasztónak már nincs szüksége rájuk, a fogyasztó igényelhet árleszállítást vagy a szerződéstől (az adott termékre vonatkozóan) elállhat, ez utóbbi esetben a vételár visszatérítésére jogosult. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Javítás vagy csere esetén a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy azt a bejelentéstől számított ésszerű időn – legfeljebb 15-30 napon – belül elvégezze.

Meddig érvényesíthető? A fogyasztó kellékszavatossági igényét a termék átadásától számított 2éves elévülési határidőn belül érvényesítheti. Használt termék esetén ez a határidő a felek megállapodása szerint rövidebb is lehet, de legalább 1 év. Fontos, hogy a hiba felfedezése után a fogyasztó köteles a hibát a Szolgáltatóval késedelem nélkül, de legkésőbb 2 hónapon belül közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Kivel szemben lehet érvényesíteni? A fogyasztó kizárólag a Szolgáltatóval (eladóval) szemben gyakorolhatja kellékszavatossági jogait, hiszen a szerződést vele kötötte.

Egyéb feltételek: Teljesítéstől számított 1 éven belül közölt hiba esetén a kellékszavatossági igény érvényesítésének a bejelentésen túl nincs egyéb feltétele, mert a hiba fennállását vélelmezni kell (azaz vélelmezett, hogy a hiba már az átadáskor megvolt). A Szolgáltató csak akkor mentesül e vélelem alól, ha ezt megdönti (pl. bizonyítja, hogy a hiba a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett). 1 év eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

Kellékszavatossági igények intézése: A fogyasztó hibás teljesítés miatti igényét bejelentheti a Szolgáltató elérhetőségein (lásd Panaszügyintézés fejezet). A 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet előírásai szerint a Szolgáltató a fogyasztó kellékszavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, és a fogyasztó számára annak másolatát haladéktalanul, igazolható módon átadni vagy megküldeni. Ha a Szolgáltató a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről azonnal nyilatkozni nem tud, álláspontjáról (ha az igényt elutasítja, az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is) 5 munkanapon belül, igazolható módon értesíti a fogyasztót. Elutasított igény esetén a Szolgáltató köteles a fogyasztót írásban értesíteni az elutasítás indokáról és arról, hogy panaszával békéltető testülethez fordulhat.

Termékszavatosság

Mire vonatkozik? Termékszavatossági igény a gyártó vagy forgalmazó (importőr) által forgalomba hozott ingó dolog (termék) hibája esetén illeti meg a fogyasztót. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen igény érvényesíthető? Termékszavatosság keretében a fogyasztó kizárólag a termék kijavítását vagy kicserélését kérheti a gyártótól (forgalmazótól). Egyéb igény – így árleszállítás vagy elállás – termékszavatosság címén nem érvényesíthető. A gyártó (forgalmazó) a kijavítást vagy kicserélést ésszerű határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve köteles elvégezni.

Mentesülés a gyártó (forgalmazó) felelőssége alól: A termék gyártója vagy importőre kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja hogy: (a) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy (b) a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy (c) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak vagy forgalmazónak elegendő egy okot bizonyítania a fenti három közül a mentesüléshez.

Meddig érvényesíthető? Termékszavatossági igény a gyártó általi forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthető. E határidő elteltével e jogosultság megszűnik. A hiba közlését itt is késedelem nélkül kell megtenni, legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül. A termékszavatossági igény érvényesítésével kapcsolatos egyéb szabályok – a hiba fogalma, jogalap,bizonyítás – megegyeznek a kellékszavatosságnál ismertetettekkel.

Kivel szemben? Termékszavatossági igényt a fogyasztó választása szerint a termék gyártójával vagy forgalmazójával (importőrével) szemben gyakorolhat. A gyártó, forgalmazó személyét (név, cím) a terméken, csomagolásán vagy használati útmutatójában feltüntetik. Magyar forgalmazó esetén a Szolgáltató is segít ezen adatok közlésében a fogyasztó kérésére.

Egymásra hatás a kellékszavatossággal: Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthető. A termékszavatossági igény sikeres érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavítás utáni részre vonatkozókellékszavatossági igényét a fogyasztó a gyártóval szemben már érvényesítheti (tehát a termék kicserélése vagy javítása nem zárja ki, hogy utóbb az eladóval szemben – immár kellékszavatosságként – esetleg további igényt támaszthasson a fogyasztó). A gyakorlatban jellemzően a fogyasztók a kellékszavatossági jogaikat a kereskedőnél szokták érvényesíteni, és csak ritkán fordulnak közvetlenül a gyártóhoz.

Jótállás (garancia)

Mire vonatkozik? Jótállás esetén a jótállásra kötelezett (általában a Szolgáltató vagy a gyártó) a szerződés hibás teljesítése esetére jogszabály vagy a szerződés alapján meghatározott időtartamig felelősséget vállal, hogy a termék a jótállási idő alatt a megfelelő minőségű lesz. Jótállás alapulhat kötelező előíráson vagy a kötelezett önkéntes vállalásán.

Kötelező jótállás: Egyes tartós fogyasztási cikkekre (pl. műszaki cikkek, nagyobb háztartási gépek)jogszabály kötelező jótállást ír elő. Ilyen termékek esetén a jótállás időtartama a termék eladási árától függően alakul: bruttó 10 000 Ft és 250 000 Ft között 2 év, 250 000 Ft felett 3 év jótállási idő jár. (10 000 Ft alatti árú tartós fogyasztási cikkre nem kötelező jótállást adni.) A kötelező jótállás alá tartozótermékek körét és az egyéb részletes szabályokat a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet és a vonatkozóminiszteri rendelet határozza meg. A kötelező jótállás a Szolgáltatót (eladót) terheli, de a jótállási igény a jótállási jegyen feltüntetett szerviznél is érvényesíthető, ha a javítást a gyártó szervezte meg.

Önkéntes (szerződéses) jótállás: A Szolgáltató a kötelezőn túl is nyújthat jótállást bizonyos termékekre vagy bizonyos hibákra – ez az önként vállalt garancia. Ennek feltételeit (időtartam, kiterjedés,érvényesítés módja stb.) a jótállási nyilatkozat vagy szerződés tartalmazza. Önkéntes jótállás esetén a fogyasztó jogai az önként vállalt ígérettől függnek; az azonban nem korlátozhatja a fogyasztótörvényből eredő jogait. Ha a gyártó bizonyos termékekre önként extra garanciát vállal, annak igényét a fogyasztó érvényesítheti a Szolgáltatóval vagy a gyártó magyarországi képviseletével szemben, a jótállási feltételek szerint.

Jótállási jogok és határidő: Jótállás esetén a fogyasztó – a jótállásra kötelezett választása alapján –kijavítást vagy kicserélést igényelhet, végső esetben (pl. ha a javításra/kicserélésre nem volt lehetőség) kérhet árleszállítást vagy a vételár visszatérítését. A kötelező jótállás időtartama a fentiek szerint 2 vagy 3 év, önkéntes jótállásnál a vállalt idő. A jótállási idő a termék fogyasztó részére történőátadásával (átvétel) kezdődik. Ha a terméket a Szolgáltató üzembe helyezi, akkor az üzembe helyezés napjától indul. A jótállási idő meghosszabbodik azzal az idővel, amíg a fogyasztó a terméket a hiba miatt nem tudta rendeltetésszerűen használni (javítási idő). A jótállásból eredő jogok átruházhatók a termék további tulajdonosára a jótállási időn belül.

Jótállási jegy: Kötelező jótállásnál a Szolgáltató köteles a fogyasztó részére jótállási jegyet átadni legkésőbb a termék átadásakor vagy üzembe helyezésekor (vagy elektronikus úton megküldeni, ha ehhez a fogyasztó kifejezetten hozzájárult). A jótállási jegyen fel kell tüntetni többek között a Szolgáltató nevét, címét, a termék azonosításához szükséges adatokat, az átadás időpontját, a fogyasztó jótállási jogait, azok érvényesítésének határidejét, feltételeit, a panaszkezelési módokat,valamint azt, hogy a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti. A jótállási jegyen a Szolgáltató feltünteti a békéltető testülethez fordulás lehetőségét is. 50 000 Ft alatti árú termékeknél a jogszabály megengedi, hogy a Szolgáltató nem ad külön jótállási jegyet; ilyen esetben a számla vagy nyugta szolgál jótállási jegyként. A fogyasztó jótállási igényének érvényesítéséhez tehát őrizze meg a számlát és (ha van) a jótállási jegyet.

Jótállás és szavatosság kapcsolata: Fontos, hogy a jótállás nem érinti a fogyasztókellékszavatossági és termékszavatossági jogait. Ezek a jogok tehát a jótállási idő alatt is megilletik, kedvezőbb eredményük esetén élhet velük. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényét és jótállási igényét egymással párhuzamosan is érvényesítheti a fogyasztó, de ha az egyik alapján sikerrel járt, a másikat is csak a kijavított/kicserélt termékre, illetve hiba tekintetében lehet tovább érvényesíteni.

Szavatossági, jótállási igények intézése: A fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényét a Szolgáltatóügyfélszolgálatán terjesztheti elő (lásd Panaszügyintézés fejezet). A megvásárolt termék hibájának jelentésekor a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel a 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet szerint, és annak egy másolati példányát a fogyasztónak átadja vagy megküldi. A Szolgáltató törekszik a hibás termék kijavítására vagy cseréjére legfeljebb 15 napon belül. Ha a javítás 30 napon belül nem lehetséges, a fogyasztó kérheti a cserét; ha erre sincs mód, a Szolgáltató a termék vételárát visszatéríti a fogyasztónak. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Panaszügyintézés, jogérvényesítési lehetőségek

Panaszügyintézés a Szolgáltatónál

A Szolgáltató célja, hogy minden megrendelést megfelelő minőségben, a fogyasztó teljes megelégedésére teljesítsen. Amennyiben a fogyasztónak mégis valamilyen panasza merül fel a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a Szolgáltató alábbi elérhetőségein terjesztheti elő:

Ügyfélszolgálati telefon: {{COMPANY_PHONE}} (nyitvatartás: {{COMPANY_PHONE_HOURS}}).

Ügyfélszolgálati e-mail: {{COMPANY_EMAIL}}

Levelezési cím: {{COMPANY_NAME}}, {{COMPANY_ADDRESS}}

A fogyasztó szóbeli (telefonos) panaszát a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató köteles a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát telefonos panasz esetén legkésőbb a panaszra adott érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni a fogyasztónak (írásban vagy e-mailben). Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha a vonatkozó jogszabály másképp nem rendelkezik – 30 napon belül írásban érdemben megválaszolja, és intézkedik annak közlése iránt. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató írásbeli válaszában kifejti az elutasítás indokait is.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja (a vonatkozó fogyasztóvédelmi szabályok szerint).

Külső vitarendezési fórumok

Amennyiben a Szolgáltató és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztó az alábbi jogérvényesítési lehetőségekkel élhet:

Békéltető testület: A fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti (vagy a Szolgáltató székhelye szerint illetékes) békéltető testülethez fordulni a fogyasztói jogvita bíróságon kívüli rendezése céljából. A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a Szolgáltatóval rendezni. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület adatai:

{{CONCILIATION_BOARD_NAME}}

Cím: {{CONCILIATION_BOARD_ADDRESS}}

Telefon: {{CONCILIATION_BOARD_PHONE}}

E-mail: {{CONCILIATION_BOARD_EMAIL}}

Honlap: {{CONCILIATION_BOARD_WEBSITE}}

A békéltető testületek elérhetőségeinek teljes listája a fogyasztóvédelemért felelős minisztérium, illetve a területileg illetékes kereskedelmi és iparkamarák honlapján is megtalálható. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes testülethez köteles együttműködési kötelezettség keretében részt venni a meghallgatáson és írásban nyilatkozni (válaszadási kötelezettség).

Fogyasztóvédelmi hatóság: A fogyasztó panaszával fordulhat a lakóhelye szerinti illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz is. 2021. január 1-jétől a fogyasztóvédelmi hatóságok feladatait a megyei (illetve fővárosi) kormányhivatalok látják el. A panasz közigazgatási kivizsgálását (pl. ÁSZF jogsértés, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, stb. esetén) a lakóhely/tartózkodási hely szerint illetékes Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályán lehet kezdeményezni. (A hatóság eljárása elsősorban a jogsértés megszüntetésére irányul, nem a konkrét egyedi igény érvényesítésére.)

Bírósági eljárás: A fogyasztó jogosult jogvitáját bíróság előtt, polgári peres eljárás keretében is érvényesíteni. A per elbírálása – a vita értékétől függően – a járásbíróság vagy törvényszék hatáskörébe tartozik. A fogyasztó – választása szerint – a Szolgáltató székhelye szerinti bíróság helyett a saját lakóhelye szerinti bíróság előtt is indíthat pert (a fogyasztói jogvitákra irányadóilletékességi szabályok szerint).

Online vitarendezési platform: Online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésből eredő jogvita esetén a fogyasztó kezdeményezheti a EU online vitarendezési platformján (ODR) valóközvetítést. Az ODR platform internetes elérhetősége: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Az online platformon keresztül benyújtott panaszt automatikusan az illetékes nemzeti békéltetőtestülethez továbbítják, a folyamat elektronikus úton követhető.

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog különösen az alábbi jogszabályai irányadóak: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény; az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvény; a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény; a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet; a fogyasztó és vállalkozás közötti jogviták alternatív rendezéséről szóló 2015. évi CXLV. törvény; a 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a szavatossági és jótállási igények intézéséről; valamint az egyes tartós fogyasztási3233cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet. A jelen ÁSZF a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény 3. § (3)bekezdése szerinti vevőkkel előre nem individually megtárgyalt szerződési feltételnek minősül. A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. Az ÁSZF esetleges módosítása a weboldalon való közzététellel lép hatályba, és nem érinti a hatálybalépés előtt megkötött szerződéseket.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99700155.tv https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0100108.tv https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1300005.tv https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300151.kor https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a2400010.im https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400019.ngm https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99900076.tv https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100112.tv https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=celex:32018R0302 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:32016R0679 https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a2100373.kor

Küldés folyamatban...
Sikeres feliratkozás!
Hiba történt, próbáld újra!